2013. június 29.

A tréfacsináló

Ha körbenézünk magunk körül, különösen most nyáron, akkor csupa-csupa vidám, boldog embert látunk magunk körül. De sok-sok mindent rejtünk el a felszín alá. Hány ember jár közöttünk, aki valójában nem boldog, csak annak látszik. A szíve mélyére rejti keserűségét. "Nevetés közben is fájhat a szív..." (Példabeszédek 14,13) - írta egykor bölcs Salamon, és ebben nagyon is igaza van. Hány ember nevet, miközben a lelke sír.

Egyszer egy ember jelent meg az orvosi ügyeleten. Az orvos megvizsgálta, de semmilyen ismert betegség tünetét nem fedezte fel rajta. Hamar rájött, hogy páciense baja inkább lelki eredetű. Beszélgetni kezdtek, és a férfi elkeseregte, mennyire reménytelennek és értelmetlennek látja az életét. A doktor próbálta arra biztatni őt, hogy keressen valami szórakozást, ami eltereli a gondolatait az életéről, mert úgy látja, túl sokat rágódik azon. "Olvasson egy jó könyvet, vagy menjen el egy színházba, moziba, legyen többet emberek között." - tanácsolta neki. De a férfi csak csóválta a fejét. "Ó, már tudom! - kiáltott fel végül az orvos. - "Menjen el, és nézze meg azt a humoristát, akinek a viccein mindenki annyit nevet! Biztos vagyok benne, hogy őt hallgatva, elfelejti minden nyomorúságát!" - "Sajnos - válaszolta a férfi - én vagyok az a híres humorista."
 
"Csak Istennél csendesül el lelkem, tőle kapok segítséget. Csak ő az én kősziklám és szabadítóm, erős váram, nem ingadozom sokáig. ... Csak Istennél csendesül el lelkem, tőle kapok reménységet." - írta Dávid a 62. zsoltárban, amelyet életének egy nehéz időszakában vetett papírra. Fáj a szíved? Elkeseredtél? Fogadd meg Dávid tanácsát, és te is megtalálhatod a megnyugvást Istenben.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

" Én, én vagyok vigasztalótok!" (Ézs 51:12)
Hiszem, hogy az Isten - az Úr - Szentlelke engem is meg fog vigasztalni!
De most az én szívem is nagyon fáj!!
NC

Névtelen írta...

"Én, én vagyok vigasztalótok!" (Ézs 51:12)
Hiszem és tudom, hogy az Isten - az Úr -, engem is meg fog vigasztalni!
De most az én szívem is nagyon fáj!
NC