2009. december 4.

Kalandjaink Romániában 3.

Egyszóval jött a hétfő. Reggel derült ki, hogy tulajdonképpen szabad nap van, mert a másnap, december 1-én, a Románia megalakulását ünneplik országszerte. Kétséges volt tehát, hogy egyáltalán elintézhetünk-e bármit is, és egyáltalán elindulhatunk-e még aznap, hazafelé.
De szabadnap ide, szabadnap oda, minden úgy működött Szatmárom, mintha hétköznap lett volna. Én ezt csodaként éltem meg. Bár minél mélyebbre ástuk bele magunkat a román közigazgatásba annál kétségbeesettebb lettem...
A szatmári főhadiszállásunk, András sógoráéknál volt, akik befogadtak bennünket, és együtt izgultak velünk. Először a 180 LEI-es büntetést fizettük ki (kb. 13.000.- Ft). Ezt házigazdánk nem engedte kifizetni, ő állta az összeget. Majd egy közjegyzőhöz mentünk. El kell ismernem, hogy itt messze udvariasabban és gyorsabban segítettek, mint a legtöbbször itthon! Itt 20 LEI-ért (1.360,. Ft) elkészítettek egy papírt, amelyen az állt, hogy 24 órán belül elhagyom Romániát. Ezzel a két papírral, és DOVADAM-mal (engedélyemmel) a rendőrségre mentünk.
Itt ért az első hideg zuhany! Kiderült, hogy EU ide, EU oda, útlevél nélkül szóba sem állnak velem, valamint mindenről fénymásolat kell. (Eddig elég volt a személyim is, és fénymásolatokról szó sem volt.) Futás! Fénymásolás! András bölcsen azt mondta, hogy minden papíromról, amim csak van, készítsünk másolatot.
Közben András sógora telefonált, akinek elmondtuk, hogy a rendőrségen szórakoznak velem. Ekkor beindult értem a "gépezet", és mire visszaértünk a rendőreihez, addigra már kezünkben volt egy név, kihez is kell fordulnunk. Egy nyomozó közbenjárt értem, és máris minden rendben volt. (Később jöttem rá arra, hogy ha nem így lett volna, akkor nem kapom vissza a jogosítványomat.)
Végül visszakaptam... Igaz 60 napra eltiltottak a vezetéstől Romániában... De sebaj, járhattam volna rosszabbul is...

0 megjegyzés: