2013. január 26.

Csendes búcsú

Életének 83. esztendejében elhunyt dr. Hegedűs Loránt lelkipásztor, teológus, a Dunamelléki Református Egyházkerület nyugalmazott püspöke.

Néhány évvel ezelőtt még együtt temettünk itt Jászberényben. Egyik rokonától búcsúztunk, és itt szolgálhattam együtt Lóri bácsival. Mert a legnagyobb tisztelettel én nemcsak úgy gondolok rá, mint egykori Püspökömre, hanem így - közvetlenül, személyesebben. 

A Püspök Úrnak, Lóri bácsinak sokat köszönhetek. Ő volt az, aki kijárt értem, amikor nem vettek fel a teológiára, mert ki mertem ejteni Jézus nevét. S akkor, abban az évben, ezt nem díjazták a TH-n. Emlékszem, amikor saját irodájában fogadott, és beszélgetett velem. Közvetlen és kedves volt. Bár még nem voltam teológus, mégis úgy bánt velem, mint testvérével és leendő kollégájával. S kicsit azt is neki köszönhetem, hogy Jászberénybe kerültem lelkipásztornak. Ahhoz pedig külön ragaszkodott, hogy itt legyen a beiktatásomon, mert nem felejtette el az egykori fiatalembert, aki ott ült püspöki irodájában.

Nem mindennel értettem egyet, amit tett és mondott. De ezek ellenére tiszteltem őt. Csendesen búcsúzom tőle, aki már ott van, ahová egyszer majd én is eljutok: az Örök Hazába.

0 megjegyzés: